Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

Σταύρος Καλογιάννης: Η Κυβέρνηση οφείλει να λάβει υπ’ όψιν περιβαλλοντικά και πληθυσμιακά κριτήρια στην επικείμενη απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί


Στη συζήτηση που έγινε σήμερα στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, με θέμα την πετρελαιοκίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, παρενέβη ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος στην τοποθέτησή του ανέφερε:
«Η πετρελαιοκίνηση είναι ένα θέμα με πολλές παραμέτρους στους τομείς του περιβάλλοντος, της οικονομίας και κυρίως της υγείας των πολιτών, καθώς τα πετρελαιοκίνητα οχήματα έχουν μεν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) αλλά οι πολύ αυξημένες εκπομπές τους σε οξείδια του αζώτου (NOx) προκαλούν σοβαρότατες επιπτώσεις στη δημόσια υγεία. Συνδέεται επίσης η πετρελαιοκίνηση με θέματα όπως το κυκλοφοριακό, τους ελέγχους που γίνονται στα οχήματα από τα ΚΤΕΟ και πόσο οι έλεγχοι αυτοί αποδίδουν, τη νοθεία στα καύσιμα, την ανάγκη ανανέωσης του στόλου των βαρέων οχημάτων, την προώθηση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Δυστυχώς σήμερα τα θέματα του περιβάλλοντος έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα, λόγω της εξαιρετικά δύσκολης οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται η χώρα μας.

Όμως στις αποφάσεις που θα λάβει το αρμόδιο Υπουργείο ΠΕΚΑ για την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα, τα περιβαλλοντικά κριτήρια και τα κριτήρια που αφορούν την υγεία των συμπολιτών μας πρέπει να έχουν προτεραιότητα.
Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, και μάλιστα όχι μόνον σε χώρες που έχουν αυτοκινητοβιομηχανίες, οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου ξεπερνούν το 50% του συνόλου των πωλήσεων. Πρέπει συνεπώς το ΥΠΕΚΑ να εκπονήσει μία συγκριτική μελέτη για την κατάσταση που ισχύει για την πετρελαιοκίνηση στις ευρωπαϊκές πόλεις αντίστοιχου μεγέθους και με αντίστοιχα περιβαλλοντικά προβλήματα με τις μεγάλες ελληνικές πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη), ώστε να είναι δυνατή η εξαγωγή συμπερασμάτων με τεκμηριωμένο τρόπο.
Σε ό,τι αφορά την απελευθέρωση των ταξί, που είναι απολύτως συνυφασμένη με το θέμα που συζητάμε, είναι βέβαιο ότι απελευθέρωση χωρίς κανόνες δεν μπορεί να γίνει. Άλλωστε γενικά στην ελεύθερη οικονομία πρέπει να τίθενται κριτήρια και κανόνες, τα οποία πρέπει να τηρούνται. Απλώς το ΠΑΣΟΚ δεν ήταν ποτέ φιλελεύθερο κόμμα, γι’ αυτό δεν μπορεί να εφαρμόσει καμία απελευθέρωση, είτε αφορά τα ταξί, είτε τα φορτηγά, είτε διάφορα άλλα επαγγέλματα. Οφείλει επιτέλους η Κυβέρνηση να λάβει υπ’ όψιν περιβαλλοντικά και πληθυσμιακά κριτήρια στην επικείμενη απελευθέρωση των ταξί, ώστε να λήξει η παρατεταμένη εκκρεμότητα στο θέμα αυτό».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου