Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Σταύρος Καλογιάννης: Να προτιμηθεί το γιαννιώτικο μάρμαρο στους νέους σταθμούς του Μετρό της Αθήνας και Θεσσαλονίκης


Στη συζήτηση που έγινε χθες, στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, εν όψει της υπογραφής της Σύμβασης για την επέκταση της Γραμμής 3 του μετρό της Αθήνας, από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά, αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών, παρενέβη ο Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος στην τοποθέτησή του ανέφερε:
«Συζητάμε γα την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά.
Το έργο, μήκους περίπου 8 χλμ, είναι πολύ σύνθετο καθώς περιλαμβάνει σήραγγες πολλών χιλιομέτρων, έξι νέους σταθμούς και τον εξοπλισμό τους. Έχει ουσιαστική περιβαλλοντική κα κοινωνική σημασία. Η δημοπράτησή του ξεκίνησε το 2008, είχε πολλές δικαστικές εμπλοκές, απερρίφθησαν όλες οι ενστάσεις και οι αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων που είχαν κατατεθεί και επιτέλους φθάνει η ώρα γα την υπογραφή της σύμβασης, συνολικού ύψους 590 εκατομμυρίων ευρώ.
Ορισμένοι σταθμοί κατασκευάζονται με τη μέθοδο ανοικτού ορύγματος (όπως οι σταθμοί Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός), άλλοι με υπόγεια εκσκαφή (όπως ο σταθμός στα Μανιάτικα), άλλοι με συνδυασμό των μεθόδων, δηλαδή εν μέρει με τη μέθοδο ανοικτού ορύγματος, εν μέρει με
υπόγεια εκσκαφή (όπως ο σταθμός Νίκαια).
Σημειώνω ότι πρέπει να εκπονηθεί μία μεγάλη σειρά μελετών εφαρμογής: τοπογραφικές, γεωτεχνικές, υδρογεωλογικές, δομοστατκές, ειδικής τρωτότητας, αντιπλημμυρικής προστασίας, θορύβου, ηλεκτρομηχανολογικές και πολλές άλλες. Η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ», που είναι η επιβλέπουσα υπηρεσία, πρέπει να κινήσει αμέσως τις σχετικές διαδικασίες, ώστε να προχωρήσει η κατασκευή του έργου, που θα τονώσει την αγορά.
Διαβάζω στην τεχνική περιγραφή της εργολαβίας ότι χρησιμοποιείται γρανίτης για πλάκες δαπέδου και για τα κλιμακοστάσια.
Αυτό είναι λάθος. Ο γρανίτης είναι ένα πολύ καλό υλικό, με ποικιλία χρωμάτων και αντοχής, αλλά εισαγόμενος. Όμως η χώρα μας παράγει εκλεκτό μάρμαρο. Για παράδειγμα το μάρμαρο Ιωαννίνων και όχι μόνον, είναι εξαιρετικό. Μάρμαρο παράγεται σε πολλές περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας και σε νησιά. Τα σπουδαιότερα πολιτιστικά μας μνημεία έγιναν με πεντελικό μάρμαρο.
Επειδή κάθε μέρα συζητάμε για την αξιοποίηση του ορυκτού μας πλούτου, προτείνω να το κάνουμε αμέσως πράξη, ξεκινώντας από το μάρμαρο. Να προτιμηθεί το γιαννιώτικο μάρμαρο στους νέους σταθμούς του Μετρό, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη».
Ο παριστάμενος, στην Επιτροπή, Πρόεδρος της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ» κ. Χρήστος Τσίτουρας έκανε αποδεκτή την πρόταση του Σταύρου Καλογιάννη.
Έτσι ο Σταύρος Καλογιάννης προγραμμάτισε, για τις επόμενες ημέρες, συνάντηση με εκπροσώπους των μονάδων εξόρυξης και επεξεργασίας μαρμάρου του Νομού μας, ώστε να προχωρήσουν από κοινού τις σχετικές ενέργειες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου