Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

Τοποθέτηση Γεροβασίλη για συγχωνεύσεις-καταργήσεις φορέων


Τοποθέτηση Όλγας Γεροβασίλη στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης σχετικά με το σχέδιο νόμου για τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις φορέων και τη σύσταση γραμματείας για το συντονισμό της κυβέρνησης
Κύριε Πρόεδρε, 
στο Μνημόνιο βρίσκεται τόσο το πνεύμα όσο και το γράμμα του παρόντος σχεδίου νόμου. Δυστυχώς, είναι ψευδεπίγραφη η Αιτιολογική του Έκθεση για δήθεν αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό της Διοίκησης.
Πίσω από την κατάργηση δήθεν παρωχημένων φορέων και το δήθεν εξορθολογισμό του δημοσίου κρύβονται εντέχνως – όχι και πολύ εντέχνως βέβαια – η σταδιακή κατάργηση κοινωνικών, προνοιακών, περιβαλλοντικών και πολιτιστικών δομών, η απόλυση υπαλλήλων και η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων.
Δυστυχώς, είμαστε θεατές στο ίδιο έργο.
Θα σταθώ σε μερικά σημεία. Το σχέδιο νόμου αποβλέπει στην κατάργηση των υφιστάμενων δομών πρόνοιας π.χ. δομές κοινωνικής φροντίδας για την προστασία ανηλίκων ή ατόμων με αναπηρίες οδηγούνται σε συγχώνευση και οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στην αρμόδια Διεύθυνση της Περιφέρειας χωρίς να συζητάμε για τους πόρους.
Επίσης, η μεταφορά προσωπικού από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου συνεπάγεται αλλαγή εργασιακής σχέσης και ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Μάλιστα, στους φορείς υποδοχείς εντάσσονται όχι σε οργανικές, αλλά σε προσωποπαγείς θέσεις
αορίστου χρόνου, επιτρέποντας έτσι τη μεταγενέστερη αρνητική τους αξιολόγηση ως δήθεν πλεονάζον προσωπικό για να τους θέσουν σε διαθεσιμότητα και τελικά να τους οδηγήσουν στην απόλυση.
Είναι επίσης ψευδεπίγραφος ο δήθεν εξορθολογισμός με τη συγχώνευση των 197 φορέων, γιατί είτε οι φορείς αυτοί δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, είτε γιατί η συνολική οικονομία που θα επιτευχθεί δεν ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια ευρώ. Ούτε, όμως, οι 8 φορείς που καταργούνται επιβαρύνουν υπέρμετρα τον κρατικό προϋπολογισμό. Μάλιστα, εάν λάβει κανείς υπόψη το γεγονός ότι οι αρμοδιότητές τους μεταφέρονται σε άλλους Οργανισμούς ή Υπηρεσίες του Δημοσίου γίνεται εύκολα αντιληπτό, ότι πίσω από τη διοικητική αναβάθμιση κρύβονται απολύσεις προσωπικού.
Αντίθετα, η Γενική Γραμματεία Συντονισμού θα κοστίζει περί το 1 εκατομμύριο ευρώ ετησίως, επιπρόσθετα από το κόστος δομών με παρεμφερές αντικείμενο, όπως γραφείο Πρωθυπουργού, γραφείο καλής νομοθέτησης και Γραμματεία Υπουργικού Συμβουλίου.
Η ίδρυση, λοιπόν, αυτής της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού είναι το πρωτεύον μέλημα του νομοσχεδίου. Η σύσταση μια νέας αυταρχικής δομής δίπλα στο γραφείο του Πρωθυπουργού. Η Γραμματεία Συντονισμού αλλοιώνει τον κοινοβουλευτικό χαρακτήρα του πολιτεύματος, γιατί ασκεί έλεγχο και όχι απλά συντονισμό στο έργο των Υπουργών, κατά παράβαση του Συντάγματος. 
Ένα τελευταίο σημείο όσον αφορά στη συγχώνευση – κατάργηση φορέων διαχείρισης προστατευομένων περιοχών. Έχω μερικά ερωτήματα.
Πρώτο ερώτημα. Ποιος από τους τρεις βασικούς άξονες της Αιτιολογικής Έκθεσης, δηλαδή, το δημόσιο συμφέρον, παροχή καλύτερων υπηρεσιών στον πολίτη και το δημοσιονομικό όφελος, εκπληρώνεται από τη συγχώνευση και κατάργηση των φορέων διαχείρισης;
Δεύτερο ερώτημα. Η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και ειδικότερα των προστατευομένων περιοχών που αποτελούν και την κορωνίδα της ελληνικής φύσης είναι ή όχι συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας; Οποιαδήποτε αναιτιολόγητη κατάργηση, συρρίκνωση ή έκπτωση των θεσμικών οργάνων προστασίας μπορεί να λογιστεί ότι υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον;

Σας ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου