Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

Μνημόνιο και για την Παιδεία ανακοίνωσε η Διαμαντοπούλου

Παρούσα δηλώνει η Άννα Διαμαντοπούλου η οποία μόλις είδε τους… σφιχτούς εναγκαλισμούς Λοβέρδου – Βενιζέλου κατάλαβε ότι χάνει το τρένο στο ΠΑΣΟΚ. Τι σκέφτηκε λοιπόν για να παίξει σε όλα τα κανάλια και τις εφημερίδες; Μα φυσικά να ανακοινώσει την πρόταση της διακομματικής επιτροπής για το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Πονηρά σκεπτόμενη, έριξε το δικό της χαρτί στη μάχη επιβίωσης των στελεχών της πράσινης παράταξης.

Κατά τα άλλα, το νέο σύστημα πρόσβασης των μαθητών στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ έχει τα χαρακτηριστικά ενός εκπαιδευτικού «μνημονίου». Εντατικοποίηση της μάθησης στα όρια της εξάντλησης, οριζόντια αντιμετώπιση των υποψηφίων, η οποία λειτουργεί σε βάρος των οικονομικά ασθενέστερων οικογενειών, και αναποτελεσματικότητα στη διαχείριση της νέας γενιάς που αποτελεί τη μοναδική ελπίδα για διέξοδο από την κρίση.
Η πρόταση της Επιτροπής του υπουργείου Παιδείας για εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από ένα μαραθώνιο εξετάσεων για όλα τα μαθήματα, που θα ξεκινά από την Α’ Λυκείου και θα κορυφώνεται στη Γ’ τάξη, εάν τελικά υλοποιηθεί, θα μετατρέψει τους μαθητές σε μηχανές βαθμών και θα διαμορφώσει τις συνθήκες για την περαιτέρω άνθηση της παραπαιδείας.
Είναι βέβαιο ότι ο τριετής γολγοθάς των εξετάσεων θα έχει ως αποτέλεσμα να διευρυνθεί το χάσμα μεταξύ εκείνων των οικογενειών που θα μπορέσουν να ανταποκριθούν οικονομικά στις φροντιστηριακές ανάγκες του νέου συστήματος και των υπολοίπων που θα δουν τα παιδιά τους να εισέρχονται στο εκπαιδευτικό περιθώριο αδυνατώντας να παρακολουθήσουν τη βαθμοθηρική κούρσα για όλα τα μαθήματα.
Η Παιδεία σε όλες τις αναπτυγμένες και μη χώρες έχει ένα βασικό σκοπό: να περιορίσει τις κοινωνικές ανισότητες και να δώσει ίσες ευκαιρίες στους μαθητές, δημιουργώντας τις συνθήκες για την ανάπτυξη του τόπου. Το σύστημα εξετάσεων που παρουσιάστηκε χθες δεν μπορεί να περάσει τη «βάση» των αναγκών της σύγχρονης Ελλάδας, αλλά διευρύνει το κοινωνικό χάσμα σε μία περίοδο κατά την οποία η εκπαιδευτική ύφεση μπορεί να έχει χειρότερες επιπτώσεις από την οικονομική.

Τι προβλέπεται

Επί της ουσίας του συστήματος προβλέπεται:
Οι μαθητές που πηγαίνουν τώρα στην πρώτη τάξη Λυκείου και ήδη παρακολουθούν νέα προγράμματα, όταν θα πάνε στην τρίτη τάξη Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα ενδοσχολικά και σε κοινά θέματα, σε πανελλαδικό επίπεδο.
Τα μαθήματα, ωστόσο, θα χωρίζονται σε δύο ομάδες. Οι εξετάσεις στην πρώτη ομάδα θα οδηγούν σε εθνικό απολυτήριο, ενώ τρία έως πέντε θα είναι τα μαθήματα της δεύτερης ομάδας και σε αυτά θα διαγωνίζονται εκείνοι που θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές και να εισαχθούν σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Τα παιδιά που πάνε τώρα στην τρίτη τάξη Γυμνασίου, όταν θα φτάσουν στην τρίτη τάξη Λυκείου, θα έχουν ήδη διδαχθεί τη δευτέρα και τρίτη Λυκείου με τα νέα μέτρα, ενώ όταν θα δώσουν εξετάσεις όπως ακριβώς και οι προαναφερόμενοι μαθητές, θα έχουν επιπλέον Τράπεζα Θεμάτων σταθμισμένης δυσκολίας, απ΄όπου θα αντλούνται τα θέματα όλων των εξετάσεων.
Θα μπορούν να διαγωνίζονται πολλές φορές σε ένα μάθημα μέσα στην ίδια χρονιά, προκειμένου να επιτύχουν την εισαγωγή στη σχολή που θέλουν. Στις προτάσεις του υπουργείου είναι οι εξετάσεις να γίνονται την ίδια ημέρα και για τις δύο ομάδες μαθημάτων.
Οι μαθητές, που αυτή τη στιγμή φοιτούν στην Α’ Λυκείου, θα παρακολουθήσουν στη Β’ και Γ’ Λυκείου προσαρμοσμένα προγράμματα σπουδών, που θα τους επιτρέπουν τη συμμετοχή στο καινούργιο σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων. Θα πάρουν μέρος σε τελική γραπτή εξέταση που θα περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:
Η πρώτη ομάδα θεμάτων θα καθορίζει το βαθμό του απολυτηρίου και η δεύτερη ομάδα θεμάτων θα περιλαμβάνει τα μαθήματα για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση και θα καθορίζει το βαθμό πρόσβασης.
Στην πρόταση για το νέο σύστημα πρόσβασης, τα μαθήματα για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα είναι 3- 5, για τα οποία θα έχουν λόγο τα τμήματα των ΑΕΙ, που θα καθορίζουν και το συντελεστή βαρύτητας για κάθε μάθημα. Να σημειωθεί ότι το ένα μάθημα θα είναι οπωσδήποτε η Νεοελληνική Γλώσσα.
Οι μαθητές θα εξετάζονται σε δύο ομάδες μαθημάτων (για το απολυτήριο και για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση).
Τα θέματα της πρώτης ομάδας, για το απολυτήριο, θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές πανελλαδικά. Οι μαθητές θα δίνουν όλα τα μαθήματα που διδάσκονται. Με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών, οι μαθητές θα κάνουν επιλογές μαθημάτων και θα διδάσκονται 8 μαθήματα στη Γ’ Λυκείου, άρα θα δίνουν εξετάσεις σε 8 μαθήματα.
Αν οι μαθητές δεν θέλουν να εισαχθούν στην Ανώτατη Εκπαίδευση, δεν θα παίρνουν μέρος στην εξέταση της δεύτερης ομάδας μαθημάτων.
Για τμήματα που έχουν χαμηλή ζήτηση προτείνεται εισαγωγή χωρίς εξετάσεις.
Antinews με πληροφορίες από “Ελεύθερο Τύπο”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου