Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Στο κόκκινο οι αυξήσεις των καυσίμων στην Ελλάδα σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής


Κατά 119% αυξήθηκε η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στη χώρα μας την τριετία Φεβρουαρίου 2010 - 2013, τη στιγμή που στη ζώνη του ευρώ οι αυξήσεις κατά μέσο όρο δεν ξεπέρασαν το 57%. Αντίστοιχα η βενζίνη Euro-super 97, σημείωσε  άνοδο κατά 41% με το μέσο όρο της ευρωζώνης να αγγίζει το 30%, ενώ οι αυξήσεις στο πετρέλαιο κίνησης κυμάνθηκαν στο 31% (40% κατά μέσο όρο στη ζώνη του ευρώ). Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τα δεδομένα που συνέλεξαν οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και που παραθέτει ο Επίτροπος κ. Oettinger, αρμόδιος για θέματα ενέργειας, απαντώντας σε ερώτηση του Ευρωβουλευτή κ. Κ. Πουπάκη, σχετικά με την ακρίβεια και τα ολιγοπώλια στην ελληνική αγορά καυσίμων.  
Όπως υπογραμμίζει ο Επίτροπος, οι μεγάλες αποκκλίσεις μεταξύ των τιμών των καυσίμων στην Ελλάδα και τη ζώνη του ευρώ οφείλονται κυρίως στην αύξηση του ΦΠΑ και στους νέους έμμεσους φόρους που επιβλήθηκαν στο πετρέλαιο κίνησης και στο πετρέλαιο θέρμανσης αντίστοιχα. Επισημαίνει ωστόσο, ότι στα μέσα Φεβρουαρίου 2013, καταγράφηκε στη χώρα μας η 3η υψηλότερη τιμή στην Ευρώπη των 27 όσον αφορά τη βενζίνη Euro-super 97 και
η 5η όσον αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης, με το πετρέλαιο κίνησης να παραμένει κάτω από τη μέση τιμή στην ΕΕ των 27.
Στην απάντησή του ο αρμόδιος Επίτροπος τονίζει ότι έχουν εντοπιστεί
διάφορα προβλήματα τα οποία παρεμποδίζουν τον ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά καυσίμων και ότι δεν θα διστάσει να λάβει μέτρα, είτε η ίδια είτε σε συνεργασία με την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, εάν διαθέτει επαρκείς πληροφορίες που να καταδεικνύουν την ύπαρξη σύμπραξης μεταξύ επιχειρήσεων ή καταχρηστικής συμπεριφοράς από μέρους μεμονωμένων εταιρειών.
Στη σχετική του δήλωση ο Έλληνας Ευρωβουλευτής υπογραμμίζει: "Φέτος το δυσβάσταχτο το κόστος της θέρμανσης εξαιτίας της βαριάς φορολογίας ώθησε τους καταναλωτές σε οικονομικότερους ή ακόμα και επικίνδυνους τρόπους για να ζεσταθούν, ενώ πολλοί συμπολίτες μας εξαιτίας της δύσκολης οικονομικής τους κατάστασης στερήθηκαν και αυτό το βασικό αγαθό. Στο πλαίσιο της δημοσιονομικής προσαρμογής θα πρέπει να εξεταστεί εκ νέου κατά πόσο η μείωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης μπορεί να αποτελέσει ισοδύναμο μέτρο, αυξάνοντας την κατανάλωση και τα έσοδα του κράτους και ελαφρύνοντας παράλληλα τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Παράλληλα, θα πρέπει να ενταθεί η προσπάθεια πάταξης φαινόμενων αδιαφανούς δράσης ολιγοπωλίων, μονοπωλίων και καρτέλ που έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την αύξηση και διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα.»  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου