Επερωτήσεις για τον Οδικό Άξονα Ιωαννίνων –Κακαβιάς αλλά και για τις εξελίξεις αναφορικά με την συγχώνευση της Olympic Air με την Aegean Airlines και την ενδεχόμενη μείωση την πτήσεων προς τα Ιωάννινα κατέθεσε σήμερα ο βουλευτής Ιωαννίνων ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κασσής, ευελπιστώντας όπως τόνισε ¨να απαντηθούν εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος και χωρίς υπεκφυγές όπως έγινε με τη περίπτωση της επερώτησης για τη Δωδώνη.¨
Αναλυτικά οι δυο επερωτήσεις έχουν ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:
Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
<< ΘΕΜΑ: Οδικός Άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά
Αναφορικά με την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κος Στ. Καλογιάννης στην τελευταία παρουσίασή του για τα μεγάλα έργα Ηπείρου και Αιτωλοακαρνανίας προ ενός μηνός (Σεπτέμβρης του 2012) ανέφερε ότι: <<Η συνέχιση της Ιόνιας Οδού από τον κόμβο της Εγνατία Οδού έως τα Ελληνοαλβανικά σύνορα στην Κακαβιά είναι μήκους
70 χιλιομέτρων και συνολικής δαπάνης 290 εκατομμυρίων ευρώ. Έχουν εκπονηθεί οι μελέτες και κατά την έκδοση των περιβαλλοντικών όρων επεβλήθησαν: η νέα μελέτη ενός cut and cover περί την χ.θ. 50+200, η νέα μελέτη ανάδειξης των έργων του αρχαιολογικού χώρου Βορτοπού, η μελέτη δύο νέων τεχνικών και οχετών και τέλος οι πρόσθετες γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες που απαιτούνται από τις προκύπτουσες νέες μελέτες τεχνικών. Σε σύσκεψη στο Υπουργείο στις 13/9/2012 εξετάσθηκαν όλες οι δυνατές λύσεις ώστε το έργο να χρηματοδοτηθεί>>
Τον Αύγουστο του 2011 σε ημερίδα με θέμα « Προϋποθέσεις για την τουριστική Ανάπτυξη του Πωγωνίου» που έγινε στην Καστάνιανη ο κ. Καλογιάννης δήλωνε ότι:
«σε ότι αφορά την ανάπτυξη του Πωγωνίου θα αναφέρω δύο συγκεκριμένες δράσεις που είχαμε προωθήσει ως ΥΠΕΧΩΔΕ μέχρι το 2009 και οι οποίες έκτοτε έχουν σταματήσει:Tην θεσμοθέτηση ως προστατευόμενης της περιοχής από το Γράμμο μέχρι το Δούσκο συμπεριλαμβανομένου του κάμπου της Κόνιτσας και Τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά που αποτελεί συνέχεια της Ιονίας Οδού, του οποίου οι σχετικές μελέτες και η περιβαλλοντική αδειοδότηση είναι έτοιμες από το 2009, όμως το Υπουργείο εγκατέλειψε το έργο. Ωφελεί να το δημοπρατήσει έστω και σήμερα»
Τον Νοέμβριο του 2011 ο κ Αναπληρωτής Υπουργός κατηγορώντας την τότε ηγεσία του Υπουργείου για καθυστερήσεις, ανέφερε ότι
«ο ίδιος πρότεινα από το 2010 να δημοπρατηθεί το εν λόγω έργο, με ενσωμάτωση όσων νέων όρων έθετε υπό όρο η ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων), αφού προηγουμένως η Εγνατία Οδός ΑΕ της οποίας το αντικείμενο είναι μειωμένο συνέτασσε τα τεύχη δημοπράτησης»
Στην συνέχεια το Υπουργείο Υποδομών τον Ιανουάριο του 2012 ενέκρινε πίστωση 3.971.600 ευρώ για την εκπόνηση των μελετών τμήματος μήκους 65 χιλιομέτρων που ειδικότερα αφορούν: Γεωτεχνικές έρευνες για τα τεχνικά έργα του αυτοκινητοδρόμου, Αρχιτεκτονική μελέτη του αρχαιολογικού χώρου Βορτοπού, Οδών πρόσβασης, Τελική ηλεκτρομηχανολογική μελέτη, Αντιπλημμυρική μελέτη.
Γεγονός για το οποίο ο νυν Αναπληρωτής Υπουργός μίλησε εκ νέου περί καθυστερήσεων (27/3/2012).
Επανερχόμενος σε δηλώσεις του για το ίδιο θέμα την 11/ 8/ 2012 σε εκδήλωση στην Κόνιτσα ο κ Καλογιάννης ανέφερε ότι
«Καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να ξεκινήσουν οι εργασίες του οδικού αυτού άξονα, που αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού και ανοίγει νέους ορίζοντες για την περαιτέρω ανάπτυξη του βορείου τμήματος του Νομού Ιωαννίνων και για την σύνδεση της Ηπείρου με τα νοτιοανατολικά Βαλκάνια. Το έργο έχει ωριμότητα μελετητική από το 2009. Όμως η απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών ΄Ορων του 2009 επιβάλλει την εκπόνηση πρόσθετων μελετών. Εξετάζουμε κάθε δυνατή λύση, ώστε να ενσωματωθούν οι μελέτες αυτές σε μία μελλοντική εργολαβία για να προχωρήσει το έργο.»
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Προτίθεται να κάνει πράξη την κατ’ επανάληψη δική του πρόταση για δημοπράτηση του έργου με ενσωμάτωση των μελετών στην σχετική εργολαβία, παρακάμπτοντας τον σχετικό διαγωνισμό μελετών,σε ποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης σχεδιάζει να εντάξει το εν λόγω έργο και πότε αυτό θα οριστικοποιηθεί;
Οι μελέτες των οποίων η δαπάνη εγκρίθηκε όπως αναφέρθηκε ανωτέρω τον Ιανουάριο 2012 από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου καλύπτουν τις απαιτήσεις της απόφασης έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων; Ποια η τύχη του σχετικού διαγωνισμού κατά τους τέσσερις μήνες που ηγείται του Υπουργείου, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες μου παρά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από σχετικά γραφεία μελετών δεν έχει προχωρήσει ούτε καν το πρώτο στάδιο που αφορά την προεπιλογή; >>
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:
Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
Υπουργό Οικονομικών
<< ΘΕΜΑ: Οι εξελίξεις αναφορικά με την συγχώνευση της Olympic Air με την Aegean Airlines και η ενδεχόμενη μείωση την πτήσεων προς τα Ιωάννινα.
Η εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines όπως ανακοινώθηκε από την Aegean και την Marfin Investement Group,έρχεται σχεδόν δυο χρόνια μετά την απαγόρευση από πλευράς Κομισιόν της συγχώνευσης των δυο εταιριών με το αιτιολογικό ότι μια τέτοια κίνηση θα δημιουργούσε μονοπώλιο στις αερομεταφορές με συνεπακόλουθο την αύξηση των τιμών των εισιτήριων. Σήμερα με αφορμή την κρίση και πρόσχημα την είσοδο στην ελληνική αγορά μιας τρίτης εταιρίας ονόματι Cyprus Airlines,οι δυο εταιρίες προχώρησαν σε αυτό που ήταν αδιανόητο πριν από κάποιο διάστημα καθώς ξεπέρασαν τον σκόπελο της Ε.Ε.Η Cyprus Airlines λέγεται βεβαία πως είναι στα πρόθυρα πτώχευσης και ο μόνος σκοπός της δραστηριοποίησης της στον ελλαδικό χώρο είναι για να προχωρήσει η συνένωση Olympic και Aegean και ίσως μελλοντικά η ενσωμάτωση της Cyprus Airlines στην νέα εταιρία που θα δημιουργηθεί.
Το θέμα όμως της εξαγοράς δημιουργεί πολλά ερωτηματικά σχετικά με τη συχνότητα των πτήσεων από και προς τα Ιωάννινα καθώς και με την τιμολογιακή πολιτική η οποία είναι απαράδεκτη, διότι τα εισιτήρια από και προς τα Ιωάννινα είναι ιδιαιτέρως ακριβά. Μετά την αποχώρηση της Aegean από τα Ιωάννινα η Olympic Air εκτελεί καθημερινά δυο δρομολόγια και είναι αδιανόητο ,σε μια περίοδο που θέλουμε να βγάλουμε την Ήπειρο από την απομόνωση, να υπάρξει έστω και σκέψη μείωσης των πτήσεων προς τα Ιωάννινα. Ήδη έγινε γνωστό ότι η Olympic Air αποφάσισε να κόψει πτήσεις την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων δημιουργώντας έτσι τεράστιες δυσκολίες στους πολίτες αλλά και στην τοπική οικονομία. Με την ολοκλήρωση των εργασιών στον αερολιμένα ‘’Βασιλιάς Πύρρος’’ τα Ιωάννινα πρέπει να είναι η κορωνίδα της ανάπτυξης της Ηπείρου κάτι το οποίο δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί με ενδεχόμενη μείωση δρομολογίων αλλά ούτε με την παρούσα τιμολογιακή πολιτική.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
Σκοπεύετε να παρέμβετε έτσι ώστε κρατηθούν τα δρομολόγια από και προς τα Ιωάννινα ως έχουν και τι προτίθεστε να κάνετε αναφορικά με τη μείωση των αδικαιολόγητα ακριβών τιμών των ναύλων;
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ανακήρυξης του ‘’Βασιλιάς Πύρρος’’ σε διεθνή αερολιμένα >>
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου