Σχετικά με την ανακοίνωση του ανεξάρτητου Βουλευτή Ιωαννίνων κ. Μ. Κασσή για την κατασκευή νέου ημικόμβου, επί της Εγνατίας οδού, ο αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρος Καλογιάννης έκανε την παρακάτω δήλωση:
Για την κατασκευή ημικόμβου στην ευρύτερη περιοχή Δροσοχωρίου, επί της Εγνατίας οδού, την τριετία 2009 – 2012 δόθηκαν πολλές υποσχέσεις, από τους τότε υπεύθυνους του Υπουργείου Υποδομών και της «Εγνατία Οδός ΑΕ».
Οι υποσχέσεις όμως δεν είχαν κανένα αντίκρισμα. Το 2010, η Εγνατία Οδός ΑΕ ανέθεσε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης μελέτη η οποία κατέληξε ότι:
«Η κατασκευή ημικόμβου στη θέση Δρίσκου δεν θεωρείται σκόπιμη καθόσον το όφελος από την μικρής κλίμακας συμβολή του στη βελτίωση της πρόσβασης των κατοίκων της περιοχής, είναι πολύ μικρότερο από το κόστος τόσο των σοβαρών τεχνικών προβλημάτων που δημιουργεί η κατασκευή του, όσο και του ίδιου του κόστος της κατασκευής».
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Παρ’ όλα αυτά, όπως αναφέρω στην απάντησή μου προς το Ελληνικό Κοινοβούλιο και τον κ. Κασσή, ως Υπουργείο προτιθέμεθα να επανεξετάσουμε και αυτό το ζήτημα που έμεινε ανενεργό, όπως δυστυχώς έμειναν όλα τα δημόσια έργα της Ηπείρου και οι συμβάσεις παραχώρησης μετά το 2009.
Υπενθυμίζω ενδεικτικά ότι, παρά τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα, το τελευταίο εξάμηνο:
Για την κατασκευή ημικόμβου στην ευρύτερη περιοχή Δροσοχωρίου, επί της Εγνατίας οδού, την τριετία 2009 – 2012 δόθηκαν πολλές υποσχέσεις, από τους τότε υπεύθυνους του Υπουργείου Υποδομών και της «Εγνατία Οδός ΑΕ».
Οι υποσχέσεις όμως δεν είχαν κανένα αντίκρισμα. Το 2010, η Εγνατία Οδός ΑΕ ανέθεσε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης μελέτη η οποία κατέληξε ότι:
«Η κατασκευή ημικόμβου στη θέση Δρίσκου δεν θεωρείται σκόπιμη καθόσον το όφελος από την μικρής κλίμακας συμβολή του στη βελτίωση της πρόσβασης των κατοίκων της περιοχής, είναι πολύ μικρότερο από το κόστος τόσο των σοβαρών τεχνικών προβλημάτων που δημιουργεί η κατασκευή του, όσο και του ίδιου του κόστος της κατασκευής».
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Παρ’ όλα αυτά, όπως αναφέρω στην απάντησή μου προς το Ελληνικό Κοινοβούλιο και τον κ. Κασσή, ως Υπουργείο προτιθέμεθα να επανεξετάσουμε και αυτό το ζήτημα που έμεινε ανενεργό, όπως δυστυχώς έμειναν όλα τα δημόσια έργα της Ηπείρου και οι συμβάσεις παραχώρησης μετά το 2009.
Υπενθυμίζω ενδεικτικά ότι, παρά τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα, το τελευταίο εξάμηνο:
- επανεκκίνησαν (τον Σεπτέμβριο 2012) οι εργασίες στο λιμάνι Ηγουμενίτσας που είχαν σταματήσει το 2010,
- δημοπρατήθηκε το έργο και εγκαθίσταται ο ανάδοχος στη γέφυρα Περιστερίου, που έμενε ανενεργή από το 2009,
- δημοπρατήθηκε και αναδείχθηκε ανάδοχος στον κόμβο της Άρτας, επί της Ιόνιας οδού, ο οποίος - υποτίθεται ότι - θα είχε ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2011,
- προωθήθηκαν οι διαδικασίες για την εκπόνηση της μελέτης του οδικού άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, οι οποίες είχαν εγκαταληφθεί επίσης από το 2009,
- ενισχύουμε την Αυτοδιοίκηση με έκτακτες επιχορηγήσεις για να μπορέσει να συντηρήσει το οδικό δίκτυο του τόπου μας, που έχει εγκαταληφθεί τα τελευταία χρόνια, καταλήξαμε σε κατ’ αρχήν συμφωνία για τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, στους οποίους οι εργασίες έχουν σταματήσει από τις αρχές του 2011.
Ο κ. Κασσής είναι νέος βουλευτής, όμως πολιτεύεται επί μακρόν. Γνωρίζει καλά ότι εργαζόμαστε πολύ σκληρά για να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος. Εάν μπορεί να συμβάλει στο έργο αυτό, η συμβολή του είναι ευπρόσδεκτη.
Όμως η ανεύθυνη πολιτική και οι πρακτικές περασμένων δεκαετιών με ανέξοδες εξαγγελίες και υποσχέσεις, εμάς ούτε μας εκφράζουν ούτε βεβαίως μπορούμε να τις ακολουθήσουμε.
Όμως η ανεύθυνη πολιτική και οι πρακτικές περασμένων δεκαετιών με ανέξοδες εξαγγελίες και υποσχέσεις, εμάς ούτε μας εκφράζουν ούτε βεβαίως μπορούμε να τις ακολουθήσουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου