Μειωμένος κατά 15% ήταν εφέτος ο τζίρος των καταστημάτων στην πασχαλινή αγορά σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου. Η μεγαλύτερη μείωση σημειώθηκε στα είδη ένδυσης και υπόδησης, στα είδη σπιτιού ενώ σημαντική ήταν η πτώση και στα τρόφιμα. Αναφορικά με τις λιανικές πωλήσεις της φετινής εορταστικής αγοράς, τα πρώτα στοιχεία που έχει συλλέξει το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ δείχνουν ότι ο μέσος όρος του πασχαλινού τζίρου μειώθηκε και εφέτος κατά ποσοστό 15%, σε σχέση με το 2010, ο οποίος είχε ήδη παρουσιάσει μείωση κατά 7%. Στα θετικά στοιχεία της φετινής πασχαλινής περιόδου, σημειώνει η ΕΣΕΕ, είναι ότι το πασχαλινό τραπέζι ήταν κατά 4 - 5% φθηνότερο έναντι του περυσινού και καταναλώθηκαν περισσότερα εγχώρια προϊόντα, παρά την αύξηση του κόστους της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής. Η ΕΣΕΕ σημειώνει της ότι οι δελεαστικές τιμές σε τρόφιμα, παιχνίδια, δώρα, ένδυση και γενικά οι προσφορές σε παραδοσιακά πασχαλινά είδη δεν βρήκαν την ανάλογη ανταπόκριση από τους Έλληνες καταναλωτές. Η απώλεια του δώρου και οι μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις είχαν ως αποτέλεσμα την αγορά αγαθών και δώρων μικρότερης αξίας ανά τεμάχιο, προσθέτει η "ΕΣΕΕ που καταλήγει στην ανακοίνωσή της αναφέροντας: "Οι Έλληνες έμποροι δεν είναι διατεθειμένοι να ακολουθήσουν σιωπηρά μια διαδρομή προς το άγνωστο. Η μέχρι σήμερα τακτική του "βλέποντας και κάνοντας" έχει κουράσει αγορά και καταναλωτές, δεν έχει διορθώσει τα κακώς κείμενα και ούτε δείχνει να έχει καταλήξει σε ένα σχέδιο ανακούφισης της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας από την πρωτοφανή ύφεση στην οποία έχουν εισέλθει".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου