Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Σταύρος Καλογιάννης: Θετικές οι διατάξεις του σ/ν του Υπουργείου Υποδομών για τα ταξί και την προώθηση των απαλλοτριώσεων


Αποσπασματικές οι διατάξεις για τα δημόσια έργα – Να ορθολογικοποιηθεί το ύψος των εγγυήσεων για τα έργα. 
Στη συζήτηση που έγινε σήμερα, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, για το σ/ν: «Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών και Δημοσίων Έργων» του Υπουργείου Υποδομών, παρενέβη ο Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος στην τοποθέτησή του ανέφερε:
«Θέλω αρχικώς να κάνω μία δήλωση για τα ταξί. Επιτέλους δίνεται λύση σε ένα θέμα που ταλαιπωρεί τον κλάδο επί μία διετία. Είμαστε υπέρ της απελευθέρωσης των ταξί με συγκεκριμένους όρους και κριτήρια, τα οποία θα διατηρήσουν τη βιωσιμότητα του επαγγέλματος. Να χορηγούνται οι νέες άδειες με εξέταση παραμέτρων όπως τα πληθυσμιακά, κυκλοφοριακά, περιβαλλοντικά κριτήρια.
Σε ό,τι αφορά τις διατάξεις του σχεδίου νόμου για τις απαλλοτριώσεις: κινούνται στη σωστή κατεύθυνση, τροποποιώντας τον Ν. 2882/2001 και θα βοηθήσουν στην επιτάχυνση των διαδικασιών των απαλλοτριώσεων των έργων, οι οποίες πολλές φορές καθυστερούν εξαιρετικά.
Όμως οι ρυθμίσεις που αφορούν τα δημόσια έργα είναι αποσπασματικές: Μία διάταξη αφορά τα εργοληπτικά πτυχία, μία άλλη τους λογαριασμούς, μία τρίτη τις επιμετρήσεις. Καμία από τις ρυθμίσεις αυτές δεν θα λύσει τα τεράστια προβλήματα του τεχνικού κόσμου που βρίσκεται σε βαθιά ύφεση.
Προτείνω να αποσυρθούν ο διατάξεις αυτές, για τα οποίες άλλωστε δεν προηγήθηκε διάλογος με τις εργοληπτικές επιχειρήσεις.
Εάν υπάρχει μία ρύθμιση που μπορεί να δώσει ανάσα στον τεχνικό κόσμο είναι η ορθολογικοποίηση των εγγυητικών. Είναι θέμα πολύ σοβαρό που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης στη σημερινή εξαιρετικά δύσκολη περίοδο.
Ειδικότερα, για το άρθρο 143 που αφορά τις συμβάσεις παραχώρησης: Θέματα
των συμβάσεων παραχώρησης ρυθμίζονται αποσπασματικά, άγνωστο για ποιόν λόγο. Με το συγκεκριμένο άρθρο δίνεται «η δυνατότητα λειτουργίας σταθμών διοδίων και στην περίπτωση μερικής ολοκλήρωσης ενός υποτμήματος ή λειτουργικά αυτοτελούς τμήματος του υποτμήματος, εφόσον η ολοκλήρωση της κατασκευής του καθυστέρησε με υπαιτιότητα του Δημοσίου».
Τα ερωτήματα είναι πολλά: Το Δημόσιο βρίσκεται σε αντιδικία με τους παραχωρησιούχους για τις καθυστερήσεις. Επίσης, τι σημαίνει αυτοτελές υποσύνολο, πως ορίζεται και ποιος το βεβαιώνει; Προτείνω να δοθεί ορισμός και να προστεθεί ότι η σχετική βεβαίωση εκδίδεται από το Υπουργείο ή από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό.
Για τις συμβάσεις παραχώρησης χάθηκε πολύτιμος χρόνος δυόμιση χρόνων, με πολλές υποσχέσεις από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, οι οποίες όμως δεν είχαν κανένα αντίκρυσμα.
Δεν έχει προχωρήσει από το Υπουργείο Υποδομών:
(α) Ούτε η νομοθετική ρύθμιση του ο κ. Ραγκούση, το καλοκαίρι του 2011, για σύσταση διακομματικής Επιτροπής της Βουλής, η οποία «θα παρακολουθούσε» τα έργα των συμβάσεων,
(β) Ούτε το άνοιγμα λογαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδος, ύψους 500 εκατ. ευρώ, που θα λειτουργούσε ως εγγύηση προς τους παραχωρησιούχους, για να συνεχίσουν τα έργα.
Για τη Νέα Δημοκρατία οι συμβάσεις παραχώρησης αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα, ως η μεγαλύτερη συμβασιοποιημένη επένδυση στη χώρα.
Μπορούν να τροποποιηθούν οι ρυθμίσεις των συμβάσεων παραχώρησης αλλά με ολοκληρωμένο τρόπο, ώστε να επανεκκινήσουν επιτέλους τα έργα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου