Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

Παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος Κυπαρισσίας –εισόδου Καλαμάτας



Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ένα πολύ σημαντικό και δύσκολο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης – Καλαμάτας, από τον ανισόπεδο κόσμο Κυπαρισσίας έως τον ανισόπεδο κόμβο εισόδου Καλαμάτας, μήκους 22 χλμ.
Η παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς θα μειωθεί ο χρόνος μετακίνησης κατά 15 τουλάχιστον λεπτά συγκριτικά με την υφιστάμενη εθνική οδό Τρίπολης – Καλαμάτας, η οποία διέρχεται μέσα από μεγάλο αριθμό οικισμών με προφανή αυξημένη πιθανότητα κινδύνου πρόκλησης ατυχημάτων.
Η κατασκευή περιλαμβάνει τους ανισόπεδους κόμβους :
α) Κυπαρισσίας,
β) Παλαιάς Εθνικής Οδού Τρίπολης – Καλαμάτας,
γ) Αρφαρών και
δ) Εισόδου Καλαμάτας (Θουρίας).
Παράλληλα κατασκευάζεται το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Λεύκτρο – Σπάρτη μήκους 46 χλμ, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή της Περιμετρικής της Καλαμάτας μήκους 11.5 χλμ.
Ο αυτοκινητόδρομος  «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και o κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη» είναι ευρωπαϊκών προδιαγραφών συνολικού μήκους 205 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει
το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα μήκους περίπου 159 χλμ και το τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη (46 χλμ.).  Μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί 113 χλμ. συνεχούς αυτοκινητοδρόμου από την Κόρινθο μέχρι τα Παραδείσια.
Στην τελετή παράδοσης του συγκεκριμένου τμήματος, στον ανισόπεδο κόμβο εισόδου Καλαμάτας, παρόντες ήταν ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρος Καλογιάννης.
Σε δηλώσεις τους οι δύο υπουργοί επεσήμαναν τα εξής:
Κωστής Χατζηδάκης: «Είμαστε εδώ όχι μόνο για να εγκαινιάσουμε τον καινούργιο δρόμο αλλά για να δηλώσουμε με την παρουσία μας, ότι δεν υπάρχει μόνο η Ελλάδα των προβλημάτων και της κρίσης αλλά και η Ελλάδα που παλεύει και τα καταφέρνει. Η Ελλάδα των έργων.
Αυτό το έργο προχώρησε μέσα σε δύσκολες συνθήκες αλλά τελικά ολοκληρώθηκε. Με την στήριξη των παραχωρησιούχων, με την  ενεργό εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) αλλά και την αποτελεσματική λειτουργία των υπηρεσιών του δημοσίου, ουσιαστικά φθάνουμε πια στην ολοκλήρωση αυτού του έργου. Η ολοκλήρωση αυτή του έργου, είναι ένα θετικό μήνυμα για τους επόμενους τέσσερις αυτοκινητόδρομους που είναι να κατασκευαστούν με σύμβαση παραχώρησης και που βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις, διότι γνωρίζετε πως υπάρχει μια εμπλοκή γι’ αυτά τα έργα. Στόχος μας είναι να κρατήσουμε όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, όλα αυτά τα μεγάλα αναπτυξιακά σχέδια ζωντανά.
Είναι η πρώτη μεγάλη πρόκληση που θα έχουμε να ασχοληθούμε στο Υπουργείο και θέλουμε να πιστεύουμε ότι μετά την προχθεσινή θετική είδηση που είχαμε στις διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ και στα έργα αυτά θα υπάρχει μια θετική είδηση.
Οι διαπραγματεύσεις θα είναι εξαιρετικά δύσκολες, όλοι γνωρίζουν ποιες είναι οι συνθήκες  κάτω από τις οποίες γίνονται οι διαπραγματεύσεις, αλλά η αποτυχία δεν μπορεί να είναι επιλογή. Είναι σημαντικό τα έργα αυτά να προχωρήσουν και για τον τεχνικό κόσμο και γιατί θα δημιουργηθούν δεκάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, αλλά και γιατί θα υπάρξει μια θετική αντανάκλαση σε όλες τις τοπικές κοινωνίες απ’ όπου θα περάσουν αυτά τα έργα. Θα δουλέψουμε λοιπόν με σύστημα, με αποφασιστικότητα και με διαφάνεια. Είμαστε καταδικασμένοι από τα πράγματα, διότι δίνουμε μια μάχη με τον χρόνο, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου να έχουμε μια αρχική κατάληξη τουλάχιστον ως προς μια συμφωνία-πλαίσιο για τα έργα αυτά και μέχρι το τέλος του χρόνου με όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται τα έργα αυτά, οι συμφωνίες οι καινούργιες να τεθούν υπό την έγκριση της Βουλής.
Είμαστε καταδικασμένοι να πετύχουμε και θα δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό και για τα συγκεκριμένα έργα αλλά και τον καλύτερό μας εαυτό για να μείνει η Ελλάδα όρθια. Όλοι οι Έλληνες μαζί, η κυβέρνηση, η αντιπολίτευση, οι επιχειρηματίες, οι εργαζόμενοι, όλοι μαζί θα αγωνιστούμε για την πατρίδα μας και είμαι βέβαιος ότι στο τέλος θα τα καταφέρουμε».
Σταύρος Καλογιάννης: «Είναι εξαιρετικά σημαντικό το γεγονός ότι δίνουμε σήμερα στην κυκλοφορία, δόθηκε ήδη,  ένα σημαντικό κομμάτι 22 χιλιομέτρων. Ταυτόχρονα, επισκεφθήκαμε με τον κ. Χατζηδάκη και το κομμάτι Παραδείσια-Τσακώνα. Σε ενάμιση περίπου μήνα από σήμερα θα είναι έτοιμη η παράκαμψη και θα δοθεί στην κυκλοφορία και αυτό το κομμάτι. Παράλληλα κατασκευάζεται η γέφυρα, η όποια έχει πολύ σημαντικές δυσκολίες, είναι ένα εξαιρετικά πρωτότυπο έργο και απομένει σε ότι αφορά την συγκεκριμένη σύμπραξη, το τμήμα από Λεύκτρο προς την Σπάρτη και το βάρος της παραχώρησης και των κατασκευαστριών εταιριών θα πέσει πλέον στο συγκεκριμένο κομμάτι. Ασφαλώς και στην περιμετρική της Καλαμάτας. Όπως ο κ. Χατζηδάκης προείπε, κάνουμε μια τεράστια προσπάθεια για να μπορέσουμε  να επανεκκινήσουν οι εργασίες στις υπόλοιπες τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης, κάθε μία από τις οποίες αντιμετωπίζει ξεχωριστά προβλήματα. Αισιοδοξούμε ότι με την συνεργασία όλων θα το καταφέρουμε. Θα ευχαριστήσουμε όσους συνέβαλαν στο να ολοκληρωθεί το σημερινό έργο και βεβαίως να ευχαριστήσω και τα στελέχη του Υπουργείου που καταβάλουν άοκνες προσπάθειες για να φέρουν σε πέρας όλα τα έργα που είναι εξαιρετικά σημαντικά για την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας ».
Με το τμήμα που δίδεται σήμερα στην κυκλοφορία, επιτυγχάνεται η σύνδεση με την Παλαιά Ε.Ο. στην περιοχή του Νοσοκομείου Καλαμάτας που βρίσκεται στις παρυφές της πόλης και η σύνδεση με την Ε.Ο. Καλαμάτας-Μεσσήνης πλησίον του Αεροδρομίου Καλαμάτας. Επιπλέον περιλαμβάνονται και άλλα σύνθετα τεχνικά έργα όπως:
α) Το Cut &Cover Τσουκαλέϊκων μήκους 250 μέτρων,
β) Την κοιλαδογέφυρα της Σκάλας μήκους 200 μέτρων,
γ) Τις γέφυρες παλαιάς και νέας κοίτης του Ποταμού Πάμισου μήκους 30 και 70 μέτρων,
δ) Τις δύο γέφυρες (άνω διαβάσεις) στις περιοχές Μικρομάνης και Εισόδου Καλαμάτας που διασταυρώνεται ο αυτοκινητόδρομος με τη σιδηροδρομική γραμμή και
ε) μικρότερα τεχνικά διευθέτησης ρεμάτων και αποκατάστασης τοπικής και παράπλευρης κυκλοφορίας.
Με την παράδοση σύντομα και του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα, θα βρίσκεται σε λειτουργία ένας πλήρως αποπερατωμένος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος από την Κόρινθο μέχρι την Είσοδο της Καλαμάτας, μήκους 147 χλμ, γεγονός που θα συμβάλει σημαντικά στην αύξηση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας και συγχρόνως στη σοβαρή μείωση του χρόνου μετακίνησης των χρηστών του αυτοκινητοδρόμου.
Το Έργο χρηματοδοτείται από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια και συγκεκριμένα από την Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου, έσοδα από διόδια κατά την διάρκεια της κατασκευής, δάνεια από εμπορικές τράπεζες και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από ίδια κεφάλαια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου