Τετάρτη 1 Αυγούστου 2012

Αποκρατικοποιήσεις, ΕΣΠΑ και διοικητική μεταρρύθμιση οι άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης

Έχοντας ως όπλο ο πρωθυπουργός την μέχρι τώρα αποφασιστικότητα του για την εφαρμογή των όσων η συγκυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι θα εφαρμόσει, αλλά και την πυγμή που ο ίδιος ο κ. Σαμαράς έχει επιδείξει (περίπτωση χαλυβουργίας Σκαραμαγκά, πίεση σε υπουργούς για 
την περικοπή δαπανών κ.α) προσέρχεται στις συνομιλίες με την τρόικα βασιζόμενος στις προτεραιότητες που έχει αναλάβει να διεκπεραιώσει. 
Και αυτές είναι: 
* Ταχείες αποκρατικοποιήσεις, ακόμα και με νομοθετικές πρωτοβουλίες, όπου χρειαστεί.. Αποκρατικοποιήσεις εκτός συμβατικών υποχρεώσεων, με στόχο όχι αποκλειστικά ταμειακό, αλλά, με έμφαση στην αύξηση των θέσεων εργασίας.
* Παραχώρηση κατά προτεραιότητα με συμβάσεις υπάρχουσες υποδομές, κυρίως περιφερειακών λιμένων και αεροδρομίων.
* Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, μέσω της δημιουργίας ενός Επενδυτικού Οχήματος Ειδικού Σκοπού.
* Ξεμπλοκάρισμα των 12,5 δισ. των κοινοτικών πόρων του EΣΠA.
* Κλείσιμο ή συγχώνευση μέχρι τέλος του έτους δεκάδων οργανισμών του Δημοσίου.
* Δημιουργία ηλεκτρονικού περιουσιολόγιου για όλους τους φορολογικά υπόχρεους στην Ελλάδα, που θα περιλαμβάνει και τις καταθέσεις.
* Διοικητική μεταρρύθμιση, αλλά και ηλεκτρονική διακυβέρνηση για το δραστικό περιορισμό της σπατάλης.
Ανάπτυξη
Παράλληλα η κυβέρνηση θα επιδιώξει να θέσει και πάλι σε τροχιά ανάπτυξης κρίσιμους κλάδους της οικονομίας. 
Στο σύνολό τους χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης, καθώς, πέραν όλων των άλλων, ελλοχεύουν και κίνδυνοι υψηλών... αποζημιώσεων. Χαρακτηριστική η περίπτωση της κατασκευής των πέντε μεγάλων εθνικών αυτοκινητοδρόμων. 
Αν δεν προχωρήσει, τότε το Δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει έως και 2 δισεκατομμύρια ευρώ, με τη μορφή αποζημιώσεων, βάσει των συμφωνιών που έχουν υπογραφεί.
Άλλο παράδειγμα; Η περίπτωση των ναυπηγείων, που είτε καταφεύγουν στο άρθρο 99 είτε προσφεύγουν στη διαιτησία, ζητώντας σε μία μόνο περίπτωση αποζημίωση 1 δισ. ευρώ. 
Στις αστικές συγκοινωνίες, των οποίων η αναδιάρθρωση καθυστερεί, η κατάσταση έχει φτάσει σε τόσο οριακό σημείο και είναι άγνωστο αν θα βρεθούν τα αναγκαία χρήματα για να πληρωθούν μισθοί. 
Την ίδια ώρα, το Μετρό Θεσσαλονίκης εξελίσσεται σε σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας», ενώ η αγορά ξεμένει εντελώς από ρευστότητα.
Αισιοδοξία
Με την επισήμανση, ότι η παρούσα κυβέρνηση οφείλει να λέει πρώτα απ' όλα την αλήθεια που τη συνόδευσε η παραδοχή ότι «για μιαν ακόμα φορά το Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Προσαρμογής έχει πράγματι ξεφύγει από τους στόχους του» ο κ. Σαμαράς εμφανίζεται αισιόδοξος. 
«Θα τα καταφέρουμε, να είστε βέβαιοι θα τα καταφέρουμε» επαναλαμβάνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου