Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Έργο πνοής το Τραμ, αλλά …όνειρο θερινής νυκτός!

Η Β’ φάση της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του Τραμ στα Γιάννινα παρουσιάστηκε χθες στους Φορείς της πόλης από την Γενική Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτ. Μακεδονίας Δημ. Γεωργακοπούλου – Μπάστα και τους μελετητές, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του ΤΕΕ Ηπείρου. Αν και οι ομιλητές αναφέρθηκαν στην  σπουδαιότητα του έργου για το λεκανοπέδιο, δεν παρέλειψαν να επισημάνουν το τεράστιο  κόστος κατασκευής του, αν αναλογιστεί κανείς ότι για κάθε ένα χιλιόμετρο απαιτούνται 10 εκ. ευρώ!

Η ΔΗΜ. ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Έργο πνοής που θα συμβάλει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών  των Ιωαννίνων με την ανάπτυξη νέων, φιλικών προς το περιβάλλον συγκοινωνιακών υποδομών χαρακτήρισε, στην τοποθέτησή της, το ΤΡΑΜ η κ. Γεωργακοπούλου.
«Έχουμε μπροστά μας ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανάπτυξη νέων σύγχρονων συγκοινωνιακών υποδομών, φιλικών προς το περιβάλλον, με πολλαπλασιαστικά οφέλη για του πολίτες και την οικονομία της περιοχής», ανέφερε χαρακτηριστικά  και ζήτησε από όλους τους εμπλεκόμενους και κυρίως το Δήμο Ιωαννιτών να αξιοποιήσει τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως είναι το χρηματοδοτικό πρόγραμμα JESSICA- για το οποίο έχουν δεσμευθεί από το ΠΕΠ Ηπείρου 15εκατ. ευρώ- για έργα βιώσιμης πράσινης ανάπτυξης.

ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
Όπως ανέφεραν οι μελετητές οι πόλοι μετακινήσεων που λήφθηκαν υπόψη είναι:
•Κέντρο Πόλης • ΚΤΕΛ • ΔΔ Ανατολής • Αεροδρόμιο • Πανεπιστημιούπολη – Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο – Τ.Ε.Ι. • Γ. Νοσοκομείο «Γ. Χατζηκώστα».
Η χάραξη που πληροί με τον βέλτιστο τρόπο τις προϋποθέσεις που έχουν τεθεί ως προαπαιτούμενες για την ανάπτυξη του τραμ στα Γιάννινα είναι η Εναλλακτική Χάραξη Β, η οποία συνδέει το Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο στο νότο με το κέντρο και το αεροδρόμιο, καθώς και την Ελεούσα, τη ΒΙ.ΠΕ. και το Πέραμα σε μία πιθανή επέκταση.
Κινείται σε γραμμή διπλής κατεύθυνσης επί της Λ. Νιάρχου, σε τμήματος του Περιφερειακού των Ιωαννίνων  και την Ε.Ο. Άρτας-Ιωαννίνων συναντά τη Λ. Δωδώνης και εισέρχεται στο κέντρο της πόλης από τη Λ. Δωδώνης έως την Πλατεία Πύρρου, όπου και τερματίζεται η γραμμή διπλής κατεύθυνσης. Σε μονή γραμμή πλέον η χάραξη συνεχίζει την οδό Αβέρωφ και αποκλίνει από αυτή επί της οδού Κουντουριώτου.
Η μονή γραμμή συνεχίζεται επί της Γεωργ. Παπανδρέου μέχρι το ύψος της Βορείου Ηπείρου. Στη συνέχεια και σε γραμμή διπλής πλέον κατεύθυνσης συνεχίζει την πορεία της προς το αεροδρόμιο – Ελεούσα ή Πέραμα αντίστοιχα. Η επιστροφή προς την πόλη συνδέεται με τη χρήση της Λ. Βορείου Ηπείρου, μέσω της οποίας και σε μονή γραμμή επίσης συναντά την οδό Βηλαρά και συνεχίζει τις οδούς Αρ. Βαλαωρίτου και 28ης Οκτωβρίου μέχρι το σημείο τομής με τη διπλή γραμμή στο ύψος της πλατείας Πύρρου.
Η  διαδρομή αυτή περιλαμβάνει περίπου 13,5 χλμ. χάραξης γραμμής που αναλύονται σε 4 χλμ. περίπου μονής γραμμής και 9,5 χλμ. περίπου διπλής γραμμής.

ΥΨΗΛΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ…
Αν και η κ. Γεωργακοπούλου εμφανίστηκε αισιόδοξη για την πορεία του έργου, τις επιφυλάξεις του ως προς το οικονομικό κυρίως σκέλος εξέφρασε ο Αντιδήμαρχος Ιωαννίνων Βασίλης Μασαλάς, ο οποίος έκανε λόγο για τεράστιο κόστος κατασκευής, τονίζοντας ότι δύσκολα θα εξευρεθούν τα χρήματα για την υλοποίησή του.
«Καλό θα ήταν για την πόλη μας να είχε Τραμ, αλλά το κόστος είναι υπερβολικά υψηλά, ειδικά για την σημερινή περίοδο», δήλωσε χαρακτηριστικά αποτυπώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τα σημερινά δεδομένα.
Η Προϊσταμένη της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Γραμμής κ. Ελένη Ρόκου ανέφερε από την πλευρά της ότι καλό θα ήταν για να δοκιμάσουμε τη λειτουργία του να φτιαχτεί κομμάτι – κομμάτι, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει ότι κύριο μέλημα των φορέων θα πρέπει να είναι η εξεύρεση τρόπων για την πραγματοποίηση του μεγάλου αυτού έργου.
Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Ηπείρου κ. Γιώργος Ρεκατσίνας στην τοποθέτησή του ανέφερε ότι για να είναι βιώσιμο το έργο θα πρέπει να εξεταστεί από όλες τις πλευρές και οικονομικά και τεχνικά.

Πηγή: Εφημερίδα Πρωινός Λόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου