«ΦΡΑΚΑΡΑΝ» ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ!
Δεν υπάρχουν λεφτά ούτε για τις μελέτες στον άξονα Ιωαννινα – Καλπάκι – Κακαβιά
Προβλήματα και στην Ολύμπια Οδό (Κόρινθος – Πάτρα).
Ανυπέρβλητα είναι τα εμπόδια που δημιούργησε η Κυβέρνηση, για να ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα οδικά έργα, της Ιόνιας, του Ε-65 και της Ολυμπίας Οδού. Κοινοπραξίες και Τράπεζες είναι έντονα δυσαρεστημένες από την τακτική του Υπουργείου Υποδομών, για αυτό εδώ και καιρό έχουν αναστείλει τις εργασίες στους δρόμους, τινάζοντας στον αέρα, ουσιαστικά, τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής τους.
Τα λάθη της Κυβέρνησης είναι απανωτά στους μεγάλους οδικούς άξονες, που θα βγάλουν οριστικά την Ήπειρο από την απομόνωση.
Παρά το γεγονός, ότι χθες ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης δεσμεύτηκε, ότι τα έργα, ειδικά στην Ιόνια, θα αρχίσουν σύντομα και πάλι, η αλήθεια είναι, ότι οι οδικοί άξονες έχουν «φρακάρει» και πολλοί εμφανίζονται διστακτικοί, για το αν θα συνεχισθούν και πολύ περισσότερο αν τελικά ολοκληρωθούν! Υπενθυμίζεται, ότι ο Γιάννης Μαγκριώτης, από την Ήπειρο είχε δεσμευτεί και πάλι (!), ότι θα ξεκινήσουν τα έργα στην Ιόνια στα τέλη Μαρτίου, κάτι που βέβαια δεν έγινε!
Τα λάθη της Κυβέρνησης είναι απανωτά στους μεγάλους οδικούς άξονες, που θα βγάλουν οριστικά την Ήπειρο από την απομόνωση.
Παρά το γεγονός, ότι χθες ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης δεσμεύτηκε, ότι τα έργα, ειδικά στην Ιόνια, θα αρχίσουν σύντομα και πάλι, η αλήθεια είναι, ότι οι οδικοί άξονες έχουν «φρακάρει» και πολλοί εμφανίζονται διστακτικοί, για το αν θα συνεχισθούν και πολύ περισσότερο αν τελικά ολοκληρωθούν! Υπενθυμίζεται, ότι ο Γιάννης Μαγκριώτης, από την Ήπειρο είχε δεσμευτεί και πάλι (!), ότι θα ξεκινήσουν τα έργα στην Ιόνια στα τέλη Μαρτίου, κάτι που βέβαια δεν έγινε!
ΑΔΕΙΑ ΤΑΜΕΙΑ…
Η βασικότερη αιτία του προβλήματος είναι η ασυνέπεια της Κυβέρνησης προς Τράπεζες και Κοινοπραξίες, απόρροια, βέβαια, των άδειων κρατικών ταμείων. Χαρακτηριστικό της… πενίας που υπάρχει είναι, ότι για τις υπολειπόμενες μελέτες του άξονα Ιωάννινα - Καλπάκι - Κακαβιά, την συνέχιση δηλαδή της Ιόνιας Οδού, θα γίνει προσπάθεια ένταξής τους για χρηματοδότηση στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών!
Εύλογα, λοιπόν, κάποιοι αναρωτιούνται: «αν η Κυβέρνηση δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει μελέτες για έναν τέτοιο δρόμο, πώς είναι δυνατόν ξαφνικά να γίνει συνεπής στις υποχρεώσεις της σε πολύ μεγαλύτερα έργα, όπως η Ιόνια, ο Ε-65 και η Ολυμπία Οδός;».
ΕΥΧΟΛΟΓΙΑ…
Ο Γιάννης Μαγκριώτης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ. Βαΐτση Αποστολάτου για την Ιόνια Οδό, τόνισε αόριστα, ότι «σκοπός της Κυβέρνησης είναι να αρθεί η προσωρινή αναστολή χρηματοδότησης του έργου από τις Τράπεζες».
Και βέβαια, κατά την προσφιλή του τακτική, κατηγόρησε τη Νέα Δημοκρατία, γιατί, όπως είπε, είχε φέρει στη Βουλή το 2007 σύμβαση προς επικύρωση, χωρίς να έχει εξασφαλίσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη εκτέλεση του έργου. «Όσα λέει ο κ. Μαγκριώτης είναι απλά ευχολόγια. Το χειρότερο από όλα είναι, ότι η Κυβέρνηση δεν εμπνέει εμπιστοσύνη πλέον στα μάτια Τραπεζών και Κοινοπραξιών» σημειώνουν πηγές.
ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ Η ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ…
Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη Κοινοπραξιών, πλέον τίθεται σε αμφιβολία η βιωσιμότητα των έργων, αφού παρά τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης, ήρθε ο Μάιος και ακόμη δεν «κουνιέται φύλλο» στα εργοτάξια, πολλοί εργαζόμενοι έχουν απολυθεί και επικρατεί εικόνα απαξίωσης στους υπό κατασκευή δρόμους. Πολλοί, μάλιστα, χαρακτηρίζουν την πρόταση της Κυβέρνησης για τους νέους οδικούς άξονες ανεφάρμοστη, αφού δεν διευκρινίζεται από πού θα βρεθούν οι πόροι, που έταξαν οι Κυβερνώντες σε Κοινοπραξίες και Τράπεζες.
Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ…
Άσχημα, όμως, είναι τα μαντάτα και στην Ολυμπία Οδό και ειδικότερα στο δρόμο Κορίνθου – Πατρών, έναν οδικό άξονα που έχει άμεση σχέση με την «δική μας» Ιόνια Οδό. Σύμφωνα με το protothema.gr, ήδη καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες για να μην ανασταλούν οι εργασίες!
Πολλοί εργολάβοι λένε, ότι δεν υπάρχουν λεφτά για τη συνέχιση των έργων, ενώ γίνονται προσπάθειες να καταβληθούν χρήματα από ΦΠΑ, κανείς όμως δεν είναι σίγουρος αν και αυτή η… αλχημεία, μπορεί να δώσει λύση. Εκπρόσωποι των εργαζομένων της Κοινοπραξίας «Vinci», η οποία έχει απολύσει πάνω από 100 άτομα από τις αρχές του χρόνου, υποστηρίζουν, ότι οι ξένες εταιρίες θέλουν να συνεχιστούν οι εργασίες, σε αντίθεση με την Κυβέρνηση!
ΓΙΑ ΚΑΡΤΕΡΙ-ΠΑΡΓΑ…
Στο μεταξύ, ο Γιάννης Μαγκριώτης χθες δεν έδωσε σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ξεκινήσουν τα έργα στον δρόμο Καρτέρι – Πάργα. Αρκέστηκε να πει, ότι αυτά θα ξεκινήσουν μόλις τελειώσουν οι πρόδρομες εργασίες, η εγκατάσταση των εργοταξίων, οι επιτάξεις και οι τοπογραφικές αποτυπώσεις!
Υπενθυμίζεται, ότι το έργο δημοπρατήθηκε στις 27 Ιουλίου 2010 και η σύμβαση υπεγράφη στις 2 Νοεμβρίου του ίδιου έτους με χρονοδιάγραμμα 36 μήνες μετά την υπογραφή της. Πέρασαν επτά μήνες από αυτή και το έργο δεν έχει καν αρχίσει, απογοητεύοντας πολλούς κατοίκους των περιοχών αυτών, που το περιμένουν πως και πως.
Πηγή: Πρωινός Λόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου