Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

Σταύρος Καλογιάννης: Αλαζονεία και απίστευτη απραξία του Υπ.Υποδομών με συνέπεια να βουλιάζουν τα δημόσια έργα και οι συμβάσεις παραχώρησης


Συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του Σταύρου Καλογιάννη με θέμα την διακοπή των εργασιών, από τις αρχές του έτους, στα έργα που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης. Στην εισήγησή του ο Σταύρος Καλογιάννης αναφέρθηκε στην συνεχιζόμενη απραξία του Υπ. Υποδομών που καθιστά το μέλλον των μεγάλων οδικών αξόνων εξαιρετικά αβέβαιο.
Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, ανέφερε:
«Οι πέντε μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας που θα έπρεπε να κατασκευάζονται μέσω των αντίστοιχων συμβάσεων παραχώρησης, αποτελούν το μεγαλύτερο και επωφελέστερο για το Ελληνικό Δημόσιο αναπτυξιακό πρόγραμμα των τελευταίων δεκαετιών, ύψους 8,5 δις ευρώ. Οι συμβάσεις αυτές συζητήθηκαν και κυρώθηκαν στο Κοινοβούλιο το 2007, με τη θετική ψήφο όχι μόνον της τότε Κυβέρνησης της Ν.Δ. αλλά και του σημερινού κυβερνώντος κόμματος.
Τον Ιανουάριο του 2010, πριν από 20 μήνες, η πολιτική ηγεσία του Υπ. Υποδομών ανακοίνωσε ότι θα «αναθεωρούσε τις συμβάσεις παραχώρησης» και θα «μείωνε τα διόδια».
Έκτοτε οι ίδιες εξαγγελίες επανελήφθησαν δεκάδες φορές, δυστυχώς χωρίς κανένα αντίκρισμα μέχρι τώρα. Τον περασμένο Απρίλιο, η ηγεσία του Υπ. Υποδομών εκτιμούσε, σε συνέντευξή της, ότι ήταν θέμα μιάς εβδομάδας η αναθεώρηση των συμβάσεων! Τίποτα δεν έγινε.
Επίσης, τον Απρίλιο του 2011 είχε ανακοινωθεί πως το Δημόσιο θα δημιουργούσε ειδικό λογαριασμό, ύψους 500 εκατ. ευρώ, υπό μορφή εγγύησης προς τις Τράπεζες, ώστε να «ξεπαγώσουν» τα δάνεια προς τους παραχωρησιούχους. Είχε ανακοινωθεί ακόμη η δημιουργία Ανώνυμης Εταιρείας ειδικού σκοπού, η οποία θα τιτλοποιούσε τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια των 5 συμβάσεων παραχώρησης. Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν έχει γίνει.
Τον περασμένο Ιούνιο, ο Υπ. Υποδομών ανακοίνωσε την υπογραφή ενός «μνημονίου συναντίληψης» με κάθε έναν από τους παραχωρησιούχους. Ούτε στο θέμα αυτό υπήρξε κάποια εξέλιξη.
Η απραξία του Υπουργείου είναι πρωτοφανής. Επανέρχομαι σήμερα και ζητώ από τον παριστάμενο Υφυπουργό να μας απαντήσει:
  • Εάν υπάρχει οριστικό χρονοδιάγραμμα για την «αναθεώρηση» των συμβάσεων παραχώρησης και τι θα περιλαμβάνουν οι αναθεωρήσεις;
  • Εάν έχει υλοποιηθεί η προβλεπόμενη στα Μνημόνια συναντίληψης επεξεργασία των «μακροπρόθεσμων λύσεων» των συμβάσεων;
  • Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί το Υπουργείο για τα διόδια που εισπράττονται στους αυτοκινητοδρόμους στους οποίους δεν υπάρχει πλέον σε εξέλιξη καμία εργασία;»
Στην απάντηση του ο Υφυπουργός κ. Μαγκριώτης δεν έδωσε, δυστυχώς ούτε αυτή τη φορά, καμία απολύτως απάντηση στα ερωτήματα του Σταύρου Καλογιάννη. Αρκέστηκε σε χιλιοειπωμένα θέματα που αφορούν πλέον μόνον την ιστορία των συμβάσεων παραχώρησης και είναι ενδεικτικό ότι αναρωτήθηκε εάν ισχύουν κάποιες δηλώσεις που είχε κάνει στη Βουλή το 2007 ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς!
Ο Σταύρος Καλογιάννης στη δευτερολογία του κατηγόρησε τον κ. Μαγκριώτη για αλαζονεία, που είναι σημάδι αδυναμίας, καθώς ο κ. Μαγκριώτης απάντησε σε διαφορετικές Ερωτήσεις στη Βουλή δίνοντας «φωτοτυπία» παλαιότερης απάντησης!
Πρόσθεσε δε ο Σταύρος Καλογιάννης:
«Αυτή η απίστευτη περιφρόνηση του Κοινοβουλίου και του κοινοβουλευτικού ελέγχου από πλευράς Υπ. Υποδομών, πέρα από αλαζονεία δείχνει και κάτι άλλο, εξαιρετικά ανησυχητικό: Δείχνει τη γύμνια επιχειρημάτων του Υπουργείου, το οποίο έχει περιοριστεί πλέον σε ρόλο θεατή των γεγονότων.
Τεκμηριώνω αυτό το οποίο λέω, υπενθυμίζοντας ότι:
α) το Υπ. Ανταγωνιστικότητας, μέσω νομοθετικής του πρωτοβουλίας προ τριμήνου, προχωρά στη σύσταση Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής δημοσίων συμβάσεων, η οποία αναλαμβάνει πλέον τον έλεγχο των συμβάσεων παραχώρησης. Το τραγικό είναι ότι την Ανεξάρτητη αυτή Αρχή την είχε εξαγγείλει πομπωδώς το Υπ. Υποδομών, στο τέλος του 2009, αλλά δεν έκανε τίποτα απολύτως ούτε για αυτό το θέμα επί 1 ½ χρόνο.
β) το Υπ. Οικονομικών προκήρυξε την προηγούμενη εβδομάδα διαγωνισμό για την πρόσληψη τεχνικού και νομικού συμβούλου, που θα ασχοληθεί με τις συμβάσεις παραχώρησης. Έπρεπε να περάσουν δύο ολόκληρα χρόνια για να ασχοληθεί κάποιο άλλο Υπουργείο με τις συμβάσεις παραχώρησης;
Αλήθεια, κύριε Υφυπουργέ, θα υποθηκεύσετε τα μελλοντικά έσοδα από την Εγνατία, την Αττική οδό και τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, μετά το 2030, σύμφωνα με την προκήρυξη; Ποια είναι η θέση του Υπ. Υποδομών επ’ αυτών;
Έχει πλέον το Υπ. Υποδομών κάποιο ρόλο στις συμβάσεις παραχώρησης;»
Και ο Σταύρος Καλογιάννης κατέληξε:
«Βουλιάξατε στο θέμα των ταξί και στις εσωκομματικές διαφορές μεταξύ πρώην και νυν Υπουργών Υποδομών, που δεν ενδιαφέρουν κανέναν και εγκαταλείψατε το μείζον, τις συμβάσεις παραχώρησης και γενικά τα δημόσια έργα.
Για μας αυτές οι συμβάσεις είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας και πρέπει τα έργα να επανεκκινήσουν.
Τυχόν διάλυση των συμβάσεων θα έχει ολέθριες συνέπειες για τα δημόσια έργα, για τις επενδύσεις και για την ίδια τη χώρα. Επιτέλους κινηθείτε».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου