Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

Σταύρος Καλογιάννης: Η Κυβέρνηση σταμάτησε τα δημόσια έργα, σταμάτησε τις συμβάσεις παραχώρησης πλήττοντας την αγορά και διαλύοντας τον ελληνικό τεχνικό κόσμο


Μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση, ο Σταύρος Καλογιάννης ανέφερε:
«Θέλω να επισημάνω τρία πράγματα:
Πρώτον: Πριν από 20 μήνες ο Κώστας Καραμανλής παρέδωσε την οικονομία της χώρας σε διαχειρίσιμο επίπεδο, όσο σε αρκετές χώρες της Ευρώπης. Ο κ. Παπανδρέου μετέτρεψε την κρίση χρέους σε κρίση δανεισμού, όπως ορθώς επισήμανε απ’ την πρώτη στιγμή ο Αντώνης Σαμαράς.
Δεύτερον: Μόλις ανέλαβε ο κ. Παπανδρέου τα καθήκοντά του συνειδητά δεν άκουσε όχι μόνο τις δικές μας προτάσεις αλλά ούτε τις φωνές του σημερινού Υπουργού Οικονομικών, της κυρίας Παπανδρέου και άλλων στελεχών του, που τον προέτρεπαν να κυβερνήσει και να λάβει μέτρα εγκαίρως.
Αντιθέτως γυρνούσε τον κόσμο αμαυρώνοντας την εικόνα της χώρας μας, ενώ άφησε πολλές γκρίζες ζώνες στην οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης, οι οποίες δεν έχουν ακόμη ξεκαθαρίσει, όπως η διαχείριση των δομημένων ομολόγων.
Ένα μόνο επέτυχε η Κυβέρνηση με τις σοβαρότατες παραλείψεις της: Να χάσει πλέον κάθε ίχνος εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας στο εξωτερικό,
όπως μπορεί να διαπιστώσει οποιοσδήποτε συζητάει με στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή Ευρωπαϊκών Οργανισμών. Αυτή την απώλεια εμπιστοσύνης την πληρώνει το σύνολο του πολιτικού κόσμου αλλά δυστυχώς και ο ελληνικός λαός, ο οποίος αγανακτεί και κατακλύζει τις πλατείες όχι μόνον του Συντάγματος αλλά και της επαρχίας. Δεν πρέπει να τον αγνοήσουμε, αντιθέτως οφείλουμε – με πρώτη την Κυβέρνηση – να τον ακούσουμε με προσοχή.
Τρίτον: Για τις συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων: Οι συμβάσεις αυτές χαρακτηρίστηκαν το 2007 από τις διεθνείς αγορές ως εξαιρετικές για το Ελληνικό Δημόσιο, για τους εξής λόγους: Για το φθηνό κόστος κατασκευής τους, για το φθηνό κόστος δανεισμού και μάλιστα χωρίς κρατικές εγγυήσεις, διότι το Ελληνικό Δημόσιο μετέχει στη χρηματοδότησή τους με ποσοστό μόλις 12,5% ενώ εισπράττει εγγυημένα το μεγαλύτερο μέρος των διοδίων (το 67,9% για την ακρίβεια).
Οι συμβάσεις αυτές αφορούν παραγωγικές επενδύσεις ύψους 8,5 δις ευρώ. Πρόκειται δηλαδή για τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή επένδυση των τελευταίων δεκαετιών στη χώρα μας. Υπενθυμίζω ότι από τον Ιανουάριο του 2010, η πολιτική ηγεσία του Υπ. Υποδομών εξαγγέλλει διαρκώς την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης.
Οι εξαγγελίες επαναλαμβάνονται μονότονα χωρίς κανένα αντίκρισμα, δυστυχώς, μέχρι σήμερα. Την προηγούμενη μάλιστα εβδομάδα είχαμε και νέα εξαγγελία, χωρίς όμως το αρμόδιο Υπουργείο να έχει εξασφαλίσει τη σύμφωνη γνώμη των Τραπεζών! Δηλαδή και η νέα ανακοίνωση του ΥΠΟΜΕΔΙ ήταν άνευ σημασίας.
Η Κυβέρνηση, η οποία αναζητεί επενδύσεις-φιάσκο, τύπου Αστακού, και θολές διακρατικές συνεργασίες με Εμιράτα, σταμάτησε τα δημόσια έργα, σταμάτησε τις συμβάσεις παραχώρησης όχι τόσο για να τις αναθεωρήσει, όπως εξαγγέλλει, αλλά για να πλήξει την αγορά και να διαλύσει τον ελληνικό τεχνικό κόσμο. Το ίδιο επιδιώκει να κάνει και με την ναυτιλία, τον δυναμικότερο κλάδο της παγκόσμιας οικονομίας, υπονομεύοντας την επανεκκίνηση της οικονομίας μας, με κίνδυνο να οδηγήσει την χώρα στη χρεοκοπία.
Είναι προφανές ότι καταψηφίζω αυτήν την Κυβέρνηση».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου